onsdag den 18. september 2013

Weekend workshop

Ihh jeg har haft en vild weekend. Jeg har afholdt min første workshop i konstruktion. Det var en prøve, for at se om det fangede de 6 skønne damer der deltog, og om mit koncept virkede. Det må siges at det gjorde dét. Det var nogle flittige damer som fik lavet alt fra grundforme, bukser, nederdele og skjorter.

Mit koncept er at man skal lære de grundlæggende teknikker i konstruktion, for kan du dem, kan du komme rigtig langt. Jeg har 5 forskellige grundmodeller. Man vælger hvad man vil lave og så hopper man i en af modellerne som man så arbejder ud fra. Det fungerede rigtig godt, og det betød at damerne nåede rigtig meget, fordi de kunne springe meget af det forarbejde over, som gør at man får et godt mønster. Jeg er meget stolt af dem.

I kan læse hvordan deres oplevelser var her. CecilieMariaChristinaAsliAnne sofieKaren


Den næste workshop bliver afholde den 2-3 november i København. Tilmelding via mail


der blev brugt flittigt af grundmodellerne

dyb koncentration
De færdige streger blev til et godt mønster som blev til en flot nederdel



Det bliver lagt sidste hånd på en figursyet kjole

Rod efter dag 1. man må gerne rode når man konstruerer

Et af de færdige resultater, den sidder rigtig godt.



5 kommentarer:

  1. Endnu engang tak Nanna - det var en fantastisk oplevelse, og jeg kan slet ikke få nok kreatid lige nu, fordi jeg efter din workshop, har så mange idéer, jeg gerne vil have afprøvet.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. hej christina
      hvor er det fedt at høre, det er lige sådan det skal være.
      kh nanna

      Slet
  2. Jeg mangler også seriøst kvalitetstid med min symaskine. Men jeg håber meget på at kunne få syet body-con'en op på mandag :-)

    SvarSlet
  3. Igen - tak for to super gode dage! Jeg glæder mig bare til at få tid til at sy cardiganen op :-) God weekend. kh Maria

    SvarSlet