fredag den 27. maj 2011

Origami, firkanter og den lille sorte kjole. del 1

Jeg er meget fascineret af origami, det er vildt at man kan folde så mange forskellige former af en helt kvadratisk firkant. Derfor vil jeg, i min konstruktion af en lille sort kjole, prøve kun at arbejde med firkanter.



Dette er en såkaldt vandbombe, den er foldet af et kvadratisk stykke papir. dette skal være min inspiration.
http://www.multimand.dk/Tips&Tricks/vandbombe.htm
 Jeg ved ikke hvad der kan lade sig gøre. For når jeg arbejder på denne måde, alså ud fra én form, er den eneste måde at finde ud af det på, ved at lege med formen. så det gør jeg.


Lidt kedelig

lidt uoverskuelig

helt ok

Kunne blive en rigtig fin nederdel

Her er noget der kunne være sjovt, det på skulderen minder rigtig meget om min inspiration, den vil jeg arbejde videre med.
 Nu vil jeg prøve at arbejde med formen, og se hvad der kan komme ud af det. følg med i del 2.


hvis nogen af jer får lyst til at drapere, og kommer frem til noget sjovt eller fint, så send endelig et billede til os på www.preproduction.dk så lægger vi det op til glæde for alle.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar