fredag den 13. maj 2011

Drapering inspireret af appelsin

Jeg lader mig inspirere af en appelsin. Jeg sørger for at pille den i ét stykke og samler den derefter med nåle. Derefter prøver jeg at lave nogle af de samme forløb på min drapererede grundform fra sidste blogindlæg.


Her tegner jeg linier ind på min grundform, inspireret af appelsinen.


Jeg piller mit forstykke og bagstykke af ginen.

Jeg tegner mine linier over på papir og lukker derved mine indsnit og sidesømme.


Her kan I se hvor sjove mine mønstre nu ser ud.



Jeg klipper mit mønster ud i stout igen og samler det med nåle for at sikre mig at jeg stadig har styr på formen.

God fornøjelse!

4 kommentarer:

  1. Hej June
    Ja jeg synes det er en fed måde at arbejde på:-)

    SvarSlet
  2. Egentligt dybt åndssvagt, men jeg kan virkeligt se potentiale i en kjole lavet med den inspiration og så lade de forskellige "baner" i to farver. Man kunne få en enkel pencildress til at blive meget mindre kedelig.

    SvarSlet
  3. Jamen jeg har det på præcis samme måde. Det er det enkle i idéen, der gør den så håndgribelig.

    SvarSlet