onsdag den 16. marts 2011

Jersy del 4, Tank top

Den sidste ting jeg vil vise i jersey følgetonen er en tank top, også kaldet wife beater. Den er lavet i et snit, jeg selv elsker. Den har smal ryg, og så går den langt ned for og bag, så den ikke glider op, når man har den nede i bukserne.

Dette er min første prøve opsyning.
  1. Den er for løs ved brystet derfor tager jeg en del ud både midt for, men også ved bryst.
  2. Jeg ændre på midt linjeforløb i bund men også i nakken.



Her ses toppen færdig, den er lavet med et lille kantebånd i samme materiale, i både hals og bund.


Jakken som her er sat sammen med toppen er lavet en en super dygtig pige, som har bloggen
http://marapytta.blogspot.com/
 Vi har hjulpet med at konstruere den, men hun laver også mange andre fine ting, og rigtig meget i Liberty. Vi elsker hendes univers.



Hvis man vil kaste sig ud i at lave en tanktop, så skal man tage udgangspunkt i en t-shirt grundform.
ellers kan man købe et mønster til 75 dkk. (inkl. forsendelse) i én str. vi har fra 36-44.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar