søndag den 13. marts 2011

Jakke del 3., opsyning og færdig model

Nu er mønstret rettet igennem og klar til at blive klippet ud og opsyet. Jeg har valgt en tynd uldvarer fra Hvidberg til yderjakken og det yderste af slaget. Til foeret har jeg valgt en foer som er vindtæt. Jeg har derover en vandtæt varer fra Stof2000 inderst i slaget. Jeg har i skuldrene både brugt en D skulderpude samt en fisk.


Her er stoffet lagt op på uldvaren.


Sådan ser jakken ud færdig. Jeg har lavet jakken med en usynlig lukning fortil. Det er vigtigt at man husker at lave knaphullerne i lukningen inden man reelt set syer den, da stykket de skal syes i er svære at komme til til sidst.



Jeg har valgt at lave 5 pyntestikninger på kraven, da jeg synes det giver jakken et mere personligt udtryk. Bæltet har fået pyntestikninger med samme afstand imellem dem som på kraven.


Her ses jakken uden slaget. Der er tre stropper i livet til at holde bæltet oppe.



Her ses jakken med slaget bagfra. Slaget er vendesyet og ingen sammensyninger på delve falden, kun i kanten, da dette er bedre i forhold til den vandtætte effekt.


Sådan ser jakken ud forfra med slaget. Slaget bliver sat fast på jakken ved hjælp af et paspoleret knaphul på slaget og en slået knap på jakken.
Mønstret til jakken kan købes for 250 dkk inkl moms ved at skrive til info@preproduction.dk



Du skal bruge:
270 cm uldvarer
150 cm foer gerne vindtæt
100 cm rachel (uld "vlies")
110 cm regnstof
2 skulderpuder
2 fisk
7 almindelige knapper ca. 2,5 cm i diameter
3 slåede knapper ca. 2,5 cm i diameter

God fornøjelse!





2 kommentarer:

  1. Rigtig flot jakke og kælet godt for detaljerne:-)

    SvarSlet
  2. Hej Randi
    Tusind tak for dine fine ord:-)

    SvarSlet